sábado, 15 de diciembre de 2012

LLEÍ D'EDUCACIÓ

Papú
  
  Aquesta setmana, el Ministeri d'Educació, ha donat a conéixer l'informe elaborat per l'organisme internacional IEA, al març i abril de l'any passat, als alumnes de quart de primaria.
    Es tracta d'una prova similar a l'informe PISA, que ens mostra, una vegada més, que Espanya té menys estudiants excel·lents i més alumnes endarrerits que l'OCDE.
   Tanmateix, sembla que el que preocupa amb la nova llei d'educació és el tema de la immersió lingüística.
   Potser que encara els polítics no s'han adonat de la necessitat de mesures de prevenció i detecció primerenca dels problemes de lectoescritura, i com aquesta influïx en el rendiment de la resta de les asignatures.
   LLegir i no comprendre, és tal vegada una de les causes més freqüents del fracàs escolar. Tanmateix, l'émfasi, fins ara, per a fomentar la comprensió lectora, s'està posant en "la evaluació de la comprensió", i no en les estratègies procedimentals per a fer que l'alumne "aprenga a comprendre".
   Potser que algun dia, es faça una lleí d'educació pensant en la qualitat de l'ensenyament, i no en les imposicions del polític de torn.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Busca en la Red